Penang

Langkawi jsem pokračoval svou cestu Malajsií na ostrov Penang, konkrétně do města George Town. Přijel jsem zde lodí, která stála 70 MYR a cesta trvala asi 3 hodiny. Už při příjezdu mne ohromil velký počet výškových budov, kterých je v Penangu opravdu hodně. Ostatně tak hustě zalidněný ostrov jsem nečekal.

Pro Penang jsem si vybral hotel „Neo+ Penang“, který se nachází asi 20 minut pěšky od přístavu. Na střeše má i bazén a je zde pěkný výhled do okolí. V bazénu většinou bylo opravdu pár lidí, a tak bych si zde lenošení představil i klidně déle. Kousek od hotelu je také mrakodrap Komtar, na kterém se nachází vyhlídková plošina s restaurací. Bohužel vstup 120 MYR mě od návštěvy odradil, a tak jsem si řekl, že ušetřím na mrakodrapy do Kuala Lumpur.

Druhý den jsem si zde půjčil skútr (35 MYR / den), i když provoz je zde opravdu hustý. Městská hromadná doprava zde funguje také dobře pomocí autobusové sítě za směšné ceny. Odpoledne jsem na skútru jel na letiště pro mého přítele, který měl za mnou přiletět.

Penang Hill je kopec, na který jsme vyrazili další den. Nahoru vede lanovka (30 MYR za zpáteční lístek), která je již třetí generací. Vyveze vás opravdu rychle a postupně se odkrývají výhledy na celou východní stranu ostrova. Nahoře se nachází soví muzeum, buddhistický chrám a restaurace. Pěšky jsme tak došli k dalším vyhlídkovým místům, kde už nikdo nebyl a mohli jsme se tak kochat pohledy na Penang.

Na závěr dne jsme od dolní stanice lanovky zajeli k velkému buddhistickému chrámu Kek Lok Si. Je to rozsáhlý komplex několika chrámů a zahrad, kde vám návštěva zabere více jak hodinu. V 19.30 se navíc celý komplex rozsvítí pomocí tisíců žárovek, což je úžasná podívaná.

Poslední den jsme jeli na sever ostrova, kde se nachází pláže a na úplném konci národní park. U jeho vstupu jsme se zapsali na listinu návštěvníků parku a vydali se pěšky směrem k Monkey Beach. Došli jsme nakonec pouze ke stanici univerzity, kde jsme chytli loď zpět do přístavu. Při takto krátké procházce džunglí jsme však narazili na volně rostoucí masožravou rostlinu – láčkovku. Kdysi jsem masožravé rostliny pěstoval, a tak to byl skvělý pocit je vidět takto v v přírodě. Byly to opravdu velké rostliny a rostly po zemi i ve větvích stromů.

Z Penangu jsme dále pokračovali do Cameron Highlands.