Bangkok II

Do Bangkoku jsme se přesunuli z Bali. Letěli jsme se společností AirAsia a přistávali jsme na letišti „Don Muang“, což je starší letiště. Od něj jezdí co pár minut autobusová linka (cena 40 THB) k zastávce nadzemní dráhy BTS „Mo Chit“.

Tentokrát jsme si vybrali hotel „Parkway Inn“, který je umístěn přímo u hlavní cesty asi dvě minuty od zastávky BTS „Nana“ ve čtvrti „Sukhumvit“. Samotný hotel nepůsobil špatným dojmem, ale bohužel snídaně a drahá přistýlka pro nás nebyla milým překvapením. Jinak je ale umístění hotelu výborné – nadzemní dráha ihned před hotelem a metro je vzdálené jednu stanici nadzemkou.

Hned druhý den jsme ráno vyrazili k „Victory Monument“, odkud měl jet minivan k „Maeklong Railway Market“. Na místě jsme však zjistili, že stanoviště minivanů bylo přemístěno na nové autobusové nádraží „Southern Bus Terminal“. K němu jsme se svezli městským autobusem číslo 515. Nalevo od autobusové haly je stanoviště minivanů a za 70 THB / osoba jsme si zakoupili lístky do Maeklongu. V podstatě jsme poté ihned vyrazili. Cestou jsme ještě zastavovali na dvou stanovištích a čekali jsme, až se minivan naplní. Díky tomu trvala cesta kolem dvou hodin.

„Maeklong Railway Market“ je ikonická tržnice kolem vlakových kolejí, které končí na nádraží „Maeklong Station“. Prodejci obklopují koleje a nabízí své zboží kolem nich, přičemž lidé chodí mezi kolejemi. Vlak zde jezdí čtyřikrát denně a těsně před jeho průjezdem prodejci dají plachty na stranu. Zboží mají buď na posuvných stolech, které pouze posunou dále od kolejí, nebo je zboží přímo u kolejí do takové výšky, že vlak projíždí přímo nad zbožím. Samotné chystání na průjezd vlaku je ohromný zážitek a vše trvá pouze pár minut. Vlak jede samozřejmě pomalu, ale i tak vás míjí o několik centimetrů, jelikož stánky prodejců jsou kolem trati postavené přesně na šířku vlaku.

My jsme zde chytli vlak přijíždějící ve 14.30 hod. Ten následně hodinu čekal ve stanici a v 15.30 odjížděl zpět. Poté jsme šli na stejné místo, jako jsme přijeli, a chytli jsme minivan zpět do Bangkoku. Tentokrát chtěl řidič pouze 50 THB / osoba a vyklopil nás u stanice BTS. Kolem cesty jinak uvidíte mnoho solných polí, kde se získává sůl z mořské vody. Na tržišti však bohužel tuto sůl neprodávali, a tak jsme ji nemohli ochutnat. Koupili jsme si ale cukr z kokosové palmy, green curry a ovoce.

Další den jsme šli na metro a dojeli jsme na konečnou stanici „Hua Lamphong“, od které jsme šli pěšky směrem k Chinatown. Cestou jsme míjeli obrovský buddhistický chrám „Wat Traimit“. V samotném Chinatown jsou nejzajímavější úzké uličky plné prodejců a lidí. Najdete tu vše od kabelek, oděvů, látek po ovoce a sušené speciality. „Tuk tukem“ jsme se následně dopravili na ulici „Khao San Road“, což je dobře známá turistická ulice plná barů, restaurací, prodejců s oblečením a masážních salonů. My jsme si zde zašli na skvělou thajskou masáž (cena 250 THB / hodina). Následně jsme si pochutnali na tradičním thajském pokrmu „Pad Thai“ a ještě jsme si zde nechali udělat tetování z henny. Poté jsme už jeli směrem k hotelu, jelikož večer jsme odlétali domů.