Singapur

Kuala Lumpur jsem do Singapuru dojel linkovým autobusem. K hotelu „Robinson Quay“ jsem se dopravil autobusem městské hromadné dopravy. Jízdné v Singapuru se určuje dle vzdálenosti. U řidiče vhodíte do automatu peníze a ten vám vydá malou jízdenku.

Několik minut pěšky od hotelu se nachází čtvrť Chinatown, od které jsem jel metrem na letiště Changi, kde jsem měl sraz s mými rodiči a sestrou. Metro je obecně v Singapuru velmi rozvinuté a moderní. Jízdenku si koupíte v automatu a lístek si můžete později znovu nabít a jezdit na něj. Večer jsme se šli projít do nedalekého Clarke Quay, kde se nachází několik desítek restaurací a barů. Následně jsme se prošli znovu až k Chinatown.

Druhý den jsme se museli sbalit a jít s kufry do města. Rodičům a sestře jsem řekl, že se vyskytla chyba v rezervaci a musíme se přesunout do jiného hotelu. Pár měsíců předtím mě však v Singapuru uchvátil hotel spojený ze tří věží a s bazénem ve výšce 190 metrů – Marina Bay Sands. Do bazénu však mohou pouze ubytovaní hosté. Noc zde vyjde poměrně draho, ale i tak jsem objednal dva pokoje na jednu noc. Společně s tátou a přítelem od sestry jsme jeli metrem do hotelu na check-in.

Hotel je součástí rozsáhlého komplexu s nákupním centrem. Dolní část věží je velmi prostorná a u check-inu vás přiřadí do příslušné věže dle čísla rezervace. Po chvíli čekání ve frontě si mě vzal na starosti příjemný chlapík, kterému vše trvalo trochu déle. Mezitím se ho totiž přicházeli ptát ostatní zaměstnanci, kam mají jít na směnu. Jelikož jsem několik dní předem přiobjednával třetí lůžko v jednom pokoji, přiřadil mi recepční jiný pokoj v podobě rodinného apartmá. Souhlasil jsem a zeptal se mě, zda chceme pomoci s kufry. Po odmítnutí nás doprovodil k výtahům, které se nacházely trochu dále než běžné výtahy, dal mi svou vizitku a popřál nám pěkný pobyt v tomto pěkném pokoji. Náš pokoj se nacházel v 54. patře, což bylo nejvyšší patro, kde se můžete ubytovat. Po vystoupení z výtahu nás překvapilo, že na patře jsou pouze tři pokoje. Z toho jeden pokoj bylo prezidentské apartmá.

Po vstoupení do pokoje však přišel šok. Tohle nebyl pokoj, ale dva byty v 54. patře v Singapuru hned pod bazénem ve výšce 190 metrů. Z obrovského obývacího pokoje s pianem jsme viděli celý Singapur jako na dlani. Součástí pokoje byli dvě ložnice a koupelny, čtyři toalety, soukromá pracovna, kuchyň, místnost s domácím kinem, místnost s masážním lehátkem, místnost s fitness stroji a šatna. Byli jsme z toho nechápavě překvapeni a zanedlouho se ozval telefon. Pán z recepce mi volal, zda je vše v pořádku a jestli nám tento „free upgrade“ vyhovuje. Co myslíte?

Vyrazili jsme tedy zpět do Chinatown za mou mámou a sestrou. Navštívili jsme chrám „Sri Mariamman Temple“ a šli poté dále přes Downtown k soše Merlion. Je to symbol Singapuru – spojení lva a ryby. Z celého pobřeží Downtown je nádherný výhled na hotel Marina Bay Sands a tento výhled doplňují plující plachetnice a lodě na vodě. V hotelu je na horní plošině s bazénem i vyhlídka, kam jsem nevěděl, že se dá veřejně dostat. Pokračovali jsme tedy směrem k hotelu a řekl jsem jim, že se podíváme na vyhlídku (stále obě nic netušily, mělo to být velké překvapení). Dole ve věži jsem chtěl po mámě a sestře pasy a řekl jsem jim, že dnes budeme spát v tomto hotelu. Smály se tomu a myslely si, že si dělám srandu a pasy jsou potřeba pro vyhlídku. Smích je ale přešel v momentě, kdy jsme šli k zadnímu výtahu a jeli jsme sami do 54. patra. Po vstupu do pokoje byly úplně stejně překvapeny jako my předtím a nemohly tomu uvěřit.

Po prvotním šoku jsme si dali chvíli pauzu a vychutnávali úžasný pohled na okolní mrakodrapy. Poté jsme se převlékli a šli si užít bazén nahoře. „Infinity Pool“, jak se bazén jmenuje, je úžasný zážitek. Přece jen koupání ve výšce 190 metrů a s výhledem na mrakodrapy a Singapuru jinde nezažijete. Po setmění začne navíc vše působivě svítit a klidně zde můžete pobývat hodiny a stále se dívat po okolí. Případně můžete vyzkoušet vířivku, která se nachází na druhé straně horní plošiny (bazén je pouze na stranu do města). V 21 hodin jsme šli na vyhlídkovou plošinu v přední části, kde jsme se podívali na světelnou show s fontánou, která je umístěna před hotelem.

Druhý den ráno jsme posnídali a vyrazili si opět užít koupání v bazénu. Mrakodrapy jsou při východu slunce nádherně osvíceny a výhledy z vířivky na desítky kotvících lodí je úžasný. Z vířivky také vidíte na zahrady „Gardens by the Bay“, kde jsou obrovské siluety stromů. Z hotelu se nám vůbec nechtělo, ale museli jet na letiště, jelikož naše další zastávka byl ostrov Bali.